ThirupullAni divya desa Vaibhavam.




1) This is one of the most important SaranAgathi Divya kshetrams, where VibhishanAzhwAn performed saranAgathi to Sri rAma pirAn on the sEthu sea shore and Sri rAma pirAn did the pattabhishekam to vibhishanan on this divya desam.  This divya desam is more important in the light of our saranAgathi. Out of all our 108 Divya desams, this divya desam  got more importance and special name because of Sri rAma pirAn and Vibhishanan's Saranagathi to emperumAn. Our AchAryas gave special importance to this Vibhishanan's saranAgathi and given so many vyAkyAnam on this.
 This would highlight the importance of SaranAgathi.


2) This Divya Kshetram is also called Dharpa Sayanam where Sri rAma pirAn performed SaranAgathi to samudra rAjan;When the issue 
of how to the build the bridge across the sea to go to lanka came, vibheshanan who had just joined the rama parivar at that time gave the idea of Sri rAma pirAn surrendering to the samudra rAjan;Though vibheshana joined only then, still rAma gave him the due respects and obliged to his words because of his love and devotion of His devotee & saranAgathan (Vibhishanan).

But why did vibheshana suggest this method of saranAgathi?  That’s because he did saranAgathi in the feet of Sri rAma pirAn and was saved from rAvana and assured lankA rAjyam & his kainkaryam to Sri rAma pirAn .  So he thought the saranagathi at any place will give the best fruit and hence suggested this.

 Vibheshanan put forward his opinion immediately after Sri rAma PirAn’s question, “samudram rAghavO raja sharanam ganthumarhathi”, and since even perumal felt it to be a good idea he accepted to do saranAgathi on the dharpa sayanam. So this divya desam is also called dharpa sayanam

3) Last but not at the least, our beloved Kaliyan performed mangalAsAsanam to this divya desam with wonderful 20 pAsurams in periya Thirumozhi 9.3 and 9.4 and that too with nAyaki bhAvam(parakAla nAyaki with thOzhi pAsurams in 9.3); These are  thOzhi pAsurams, where parakala nAyaki moans the separation of ThirupullAni's divyadesam emperumAn to her friend(thOzhi)

It is like how, our thiruvadi helped Sri rAma pirAn to get Sita pirAttiyAr; similarly , the friend of parakAla nAyaki (thOzhi here) tries to unite the parakAla nAyaki to ThirupullAni's Divyadesa emperumAn, Adhi JagannAtha perumAl.

SwAmi periyavAchhan pillAi wonderfully compares the parakAla nAyaki moaning with that of Sri Sita pirAttiyar and brings out wonderful pirrAtiyar bhavam of our kaliyan( parkala nAyaki) here.Such is the greatness of this ThirupullAni;

adiyaen will try to write some article about our ThirupullAni divya desa vaibham from our beloved kaliyan pAsurams.

(9.3.3 )Edhu seydhAl maRakkEn? * manamE! thozhudhum ezhu * 
 thAdhu malgu thadam sUzh pozhil * thAzhvar thodarndhu ** pin 
 pEdhai ninaip piriyEn ini * enRu aganRAnidam * 
 pOdhu nALum kamazhum * pozhil sUzhndha pullANiyE 


**- உலகிலுள்ள ஸாமாந்ய ஜனங்கள் தங்கள் தங்கள் காதலரைக்கூடிப் பிரிந்தால் கூடியிருந்தபோது மறக்கமாட்டாதவர்களாய்ப் பிரிந்தபோது நினைக்கமாட்டாதவர்களா யிருப்பர்கள்; ஆழ்வார்களின்படி அப்படியன்றே!!; எனையூழிகள் பிரிந்தாலும் மறக்கமாட்டார்களே!!

உலகத்தார்படிக்கு விலக்ஷணமாயன்றோ? இவர்களுடைய படியிருப்பது. நாட்டாரைப் போலே இவர்களும் பிஜீவில் மறந்திருக்க வல்லவர்களாகில் ஆறியிருக்கலாமே. மறக்க வழிதெரியாமையன்றோ படாதபாடுகளும் படுகிறார்கள். 


மறப்பதற்கு ஏதேனும் வழியுண்டோவென்று பார்க்கிறாள் பரகாலநாயகி

;ஏது செய்தால் மறக்கேன் மனமே!; என்கிறாள். மறந்து பிழைக்க மருந்து தருவாருண்டோ? வென்கிறாள் போலும்.“மறப்பதற்கு வழிதேடுகிறவிவள் புல்லாணியே தொழுதுமெழு” என்கிறார்களே, இது கூடுமோ? என்னில்;


 இதற்கு இரண்டு வகையாக அருளிச்செய்வர் பெரியவாச்சான்பிள்ளை.


1)  நாட்டாருடைய ரீதியிற்காட்டில் இவர்களுடைய ரீதி வேறுபட்டிருப்பதால், அப்பெருமானைக் கிட்டினால்தான் மறக்கலாமோ பார்ப்போம் என்று கிட்டப்பார்க்கிறாள் என்பது ஒன்று.


2) (பிரிந்தகாலத்தில் மறந்தொழிவது நாட்டார்படியாகில் இவர்களுடைய படி அதற்கு எதிர்த்தடையாகும்போது, கிட்டினகாலத்தில் மறப்பதாக வேணுமே என்கை.) 

இனி, எதைப்பெற வேணுமானாலும் எம்பெருமானிடத்துப் பிரார்த்தித்தே அவன் வழி யாகப் பெறவேண்டி யிருத்தலால் மறக்கும் வழியைப் பிரார்த்தித்துப் பெறுவதற்காகவே புல்லாணியைத் தொழப்பார்க்கிறாள் என்பது மற்றொன்று.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...